Brand Sztorik: Vistosi
Szerző: Solinfo
Category: Design Stories
Post date: 2017.09.08

A régmúlt

A muranói üveg kifejezés egyik ősatyja, a Vistosi márka névadójának családja is a Murano nevet viselő olasz városból származik. A “Vistoso” becenév először 1690-ben, Gerolamo Gazzabin keresztlevelében jelent meg. Ez a becenév végül beépült a vezetéknevébe, és az elkövetkezendő években a muranói család üvegcsodái a Vistosi nevet viselték.

A Vistosi brand születése

A második világháború után, 1945-ben Guglielmo Vistosi, a család örököse új üvegkemencét izzít be Muranóban. Ezzel új korszak kezdődik, lassan a brand alapját képező kirakós darabok a helyükre kerülnek. A következő két évtizedben Guglielmo unokái a világítástechnika fejlesztésére, a lámpák gyártására koncentrálnak, jelentékeny sikereket elérve.

Gyümölcsöző együttműködések

A kiemelkedő sikerhez vezető úton az eredményes kollaborációk segítették a brandet. A Vistosi a ‘60-as években olyan nagy nevű designerekkel dolgozott együtt, mint Ettore Sottsass vagy Gau Aulenti. Az Angelo Mangiarottival való közös munka eredménye a forradalmi, egymásba építhető kristály horgokból készült Giogali, amely nemcsak mestermű, de igazi legendává nőtte ki magát.

Kéz a kézben a kifogástalan szaktudás és az innováció

A design és a világítás tökéletes házassága fémjelzi a márkát, ráadásul ezen kívül a Vistosi példátlanul sikeresen kombinálja a meglepő megoldásokat a profizmussal. Ezt csodálhatjuk meg az ikonikus Giogalit nézve, az Alega lámpában; ezt bizonyítja a kézművességre nagy hangsúlyt fektető gyártástechnológia; és emiatt kápráztat el minden egyes hidraulikus 3D vágással készült darab, amely születését egy különleges robot teszi lehetővé.

Vistosi ma és holnap

A Vistosi központja, 4000 négyzetméteres raktára, műhelye, üveggyára és üvegcsiszoló részlege mind lenyűgöző látványt nyújt. Kínálatukban remekül megférnek egymás mellett a klasszikusok (mint a fél évszázada létező Giogali) és a legfrissebb innovációk is, mint a frissen bemutatott DGA ledes modul. Dinamikus ipari stratégiával és innovatív designtudatossággal fejlesztik folyamatosan a brandet, amelyet eddig is, és ezután is figyelemmel és áhítattal vegyes gyönyörűséggel követünk.