Roche Bobois – Márkatörténet
Szerző: Solinfo
Kategória: Design Sztorik
Bejegyzés dátuma: 2020.05.12

1950
Egy családi történet

A Roche Bobois két család, a Roche és a Chouchan család véletlen találkozásának története. 1950-ben Jacques Roche megvásárolta a rue de Lyon-on található régi Alexandre Dumas színházat, és két üzletet hozott létre benne. Fiai, Philippe és François csatlakoztak apjukhoz és együtt álmodták meg, hogyan bővülhetne tovább a cég. Elkezdték az akkori kor lehető legjobb kortárs bútorait árulni, melyekre erősen hatottak olyan nagy Bauhaus tervezők, mint Minvielle, Steiner és Airbourne, vagy olyan nagy nevek, mint Pierre Paulin és Marc Berthier. Ugyanebben az időben a Chouchan család Párizsban, a Boulevard Sébastopol-on található “Au Beau Bois” üzletükben árusított bútorokat (ez lett később a Bobois).

1960
A találkozás

1960, Copenhagen Salon: a skandináv bútor felfedezése. Egymást még nem ismerve Francois és Philippe Roche, valamint Patrick és Jean-Claude Chouchan mind azzal a szándékkal jelentek meg az expón, hogy az ott látott, és nekik tetsző bútorokat Párizsba importálva árusítsák. Megtörtént a nagy találkozás, közösen tervezték meg első katalógusukat, mely a nemzeti franchise felvezetésévé vált. A nagy közös kaland azonban csak ezután kezdődött. 1961-ben az Elle magazinban jelent meg első országos reklámkampányuk, melynek köszönhetően eladásaik az egekbe szöktek, az eredmények pedig bizonyították neveik és erőforrásaik kombinálásának sikerességét. Innentől kezdve a brand saját identitást szerzett és márkanévvé vált.

1970 • 1980 • 1990
Folyamatos fejlődés

Az 1970-es években a televíziózás előretörésével a háztartásokban a kanapé egy „must-have” bútordarabbá vált. A kanapék lettek a “Les Contemporains” kollekció központi darabjai. A ’80-as években a Roche Bobois kiszélesítette kollekcióját a “Les Provinciales” létrehozásával – egy olyan kollekcióval, ami a francia bútort gondolja újra. Az 1990-es éveket a különböző etnikai hatások fúziója határozta meg. A Roche Bobois a “Les Voyages” kollekció életre hívásával válaszolt a trendre. Ez időben azon kevés helyi bútor forgalmazók egyike lett, mely sikeresen terjedt el világszerte, mindezt úgy, hogy a vásárlók igényeivel és vágyaival összeegyeztetve egy saját meghatározó stílust tudott teremteni.

2000
Két meghatározó esemény

A Roche Bobois számára a 21. század kezdetét két jelentős esemény határozta meg. Egyfelől nagymértékű globális terjeszkedés még több üzlettel, szerte a világ legjelentősebb városaiban. Bolognában a volt Lupari palotától kezdve Montreal futurisztikus épületéig mindenhol nyíltak üzleteik. Ezzel párhuzamosan még mélyebb együttműködést alakítottak ki a tervezőkkel és építészekkel, akik a Roche Bobois-val együttműködve gondolnak ki és alkotnak meg lenyűgöző, mégis hasznos bútorokat és lakberendezési tárgyakat, amelyek a dizájn egy bizonyos elképzelését testesítik meg: „design for living”.

2010
Az 50. évforduló

2010-ben a Roche Bobois számos eseménnyel ünnepelte 50 évnyi tervezését és nemzetközi fejlődését Franciaországban és a világ más pontjain is. Megjegyzendő, hogy a brand együttműködést kezdeményezett Jean Paul Gaultier tervezővel. Ez az együttműködés a Roche Bobois és Jean Paul Gaultier, mint két, nemzetközi befolyással rendelkező francia jelenség között a divat és a lakberendezés által táplált közös történelmet fedi fel, amely a kreativitás, az esztétika, a pimaszság és az erő nyelvén szólal meg, továbbá megjelenik benne a szakértelem és részletekre fordított figyelem is.

2020
A Roche Bobois ma

Ma 50 országban több, mint 250 üzlettel van jelen.

Nagynevű tervezőkkel (Ora Ito, Cédric Ragot, Sacha Lakic, Christophe Delcourt, Stephen Burks…) és világhírű divatházakkal (Jean Paul Gaultier, Missoni Home) való folyamatos együttműködése teszi egyedi módon játékossá a high-end bútorok világában.

A Roche Bobois nemrégiben megnyitotta saját kreatív laboratóriumát Monacóban: La Galerie Roche Bobois. A hely célja, hogy bemutassa a márka legvakmerőbb bútordarabjaiból, világítótestjeiből és dekorációs elemeiből álló válogatását. A La Galerie Roche Bobois nyitott továbbá a kulturális és művészi kreativitásra; egy olyan hellyé vált, ahova művészek és alkotók folyamatosan meghívást kapnak, hogy műveiket bemutassák.

A Roche Bobois vezető név a bútortervezés és bútorforgalmazás világában. Olyan nevezetes tervezőkkel, mint Marcel Wanders, Kenzo Takada, Ora Ito, Cédric Ragot, Sacha Lakic, Christophe Delcourt és Stephen Burks, valamint olyan haute couture divatházakkal együttműködve, mint a Jean Paul Gaultier, a Missoni Home és a Christian Lacroix Maison, kizárólagos rendelésre készült, magas szinten testre szabható, kis európai műhelyekben gyártott darabjaival a márka igen széles választékkal rendelkezik.

Tekintse meg a prémium minőségű bútorokból álló teljes kollekciót – köztük kanapékat, foteleket, dohányzóasztalokat, étkezőszékeket, tálalókat, ágyakat, szekrényeket és kiegészítőket: világítótesteket, díszpárnákat és szőnyegeket – a www.roche-bobois.com  weboldalon vagy a világon található 255 bemutatóterem bármelyikében.