Brand Sztorik: Vitra – Második rész
Szerző: Solinfo
Kategória: Design Sztorik
Bejegyzés dátuma: 2018.09.26

A Brand Sztorik sorozatunkban a legnagyobb hatású bútor- és világítás design cégek inspiráló történeteit mutatjuk be. Korábbi cikkekért a sorozatban kattints ide.

A 70-es és 80-as évek dinamikus fejlődésének egy valódi tragédia állított akadályt. A németországi gyár egyik magaslati pontjába egy különösen viharos estén villám csapott, amitől hirtelen lángra kapott az épület egyik szárnya. A tűz a szeles időben gyorsan átterjedt a komplexum további részeire is, a tűzoltók pedig lassan értek csak ki a félreeső területre, így a gyárnak több, mint 50 százaléka odalett a tűzvészben. Szerencsére a cég vezetősége nem hagyta, hogy a tragédia a márka fejlődésének útjába álljon, és rövid időn belül megkezdték a központ újjáépítését az angol építész, Nicholas Grimshaw közreműködésével.

A Grimshaw által irányított újjáépítés után a kampusz további épületeire került a sor. Az eredeti elképzelés szerint a teljes terület Grimshaw irányításával készült volna, de a terv az utolsó pillanatban megváltozott. A tulajdonosok a Vitra Campust egy olyan helyként vizionálták, ahol korszakalkotó építészek és tervezők munkái hirdetik a jó design erejét. Így készülhettek olyan remekek a márka otthonában, mint a Zaha Hadid tervei alapján épült Vitra Fire Station – amely kezdetben valóban egy tűzoltó állomás volt, csak később kapott új funkciót rendezvény teremként -, a Frank Gehry nevével fémjelzett, szokatlan tipológiájú Vitra Design Museum, vagy az Álvaro Siza által megálmodott gyárépület. A Vitra Campus ma egy igazán sokszínű válogatás az elmúlt 50 év legnagyobb hatású építészeinek munkájából, ahol remekül megfér egymás mellett Hadid radikális formakultúrája, Gehry humorral és szürrealizmussal vegyített téralkotása, Tadao Ando minimalizmusra és harmóniára törekvő esztétikuma, vagy a Herzog & de Meuron stúdió elképesztő technikai megoldásai.

Az új időszámítás kezdetétől a Vitra dinamikus növekedése tovább folytatódott. A közületi és kereskedelmi enteriőrök és bútorok mellett az irodai mobiliák is fókuszba kerültek, melyek ergnomikus, egészségtudatos és stílusos megoldásokat kínáltak a főleg ülőmunkát végző üzleti szférának. A márka kollaboratív szellemisége mit sem változott, így folyamatosan újabbnál újabb közreműködők csatlakoztak a Vitra szellemi bázisához. Olyan fiatal, újgenerációs tervezők járultak hozzá a márka friss darabjainak elkészültéhez, mint Jasper Morrison, a Bourullec fivérek, vagy Hella Jongerius, de olyan korszakalkotó tervezők munkái is felszínre kerültek, mint a francia építész-tervező Jean Prouvé, vagy a japán Sori Yanagi.

Az utolsó hiányzó láncszem az otthonokra fókuszált bútorkínálat maradt, így 2004-ben útjára indult a Vitra Home kollekciója, mely sokszínű és sokoldalú darabokat kínál az egyedi design szerelmeseinek. A márka filozófiája szerint az ideális otthon egyfajta kollázs, melyet lakóinak személyisége, története és emlékei inspirálnak. Így alkothat igazán jó párost egy Vitra bútor a kedvenc antik daraboddal, vagy válhat akár a nappalid legfontosabb kulcsdarabjává. A kollekcióban az étkezőszékektől a kanapékon és tárolási megoldásokon át egészen a világításig és a kiegészítőkig mindent megtalálsz, és biztos lehetsz benne, hogy a különleges design mellett magas minőséget és longevitást kapsz! Ne feledd: az eredeti a Vitrától jön!

Október 10-től élőben is megismerkedhetsz a Vitra Home kollekciójával, a Wesselényi utca 6. alatt! Várunk minden hétköznap 10 és 18 óra között!